tisdag 17 januari 2012

Kort introduktion

Vad händer när två snillerika studerande får för sig att dela med sig av sina kunskaper och tankar? Jo en blogg tar form.
Vi heter Carl och Christopher och studerar Biomedicin programmet på Högskolan i Halmstad. Vi har båda ett gediget intresse för träning, nutrition och hälsa som vi nu vill dela med oss av.


Från början ville Carl starta en blogg med inrikting på granskning av vetenskapliga studier och artiklar. Jag (Christopher) ville ha med lite annat också, vilket helt enkelt innebar att vi startar en blogg som riktar in sig på det mesta som hör prestation och hälsa till. Konstigare än så är det inte!
Nedan förljer en kort presentation om vilka vi är lite närmare.





Carl:
Jag är en kille på 22 år som gillar att lyfta tunga saker. Jag har under större delen av min uppväxt varit aktiv idrottare inom flera olika sporter, däribland fotboll där jag spelade i junioralsvenskan en kortare tid. När jag gjorde lumpen kom jag i kontakt med gymmet och fann en helt ny kärlek som vida översteg alla tidigare idrotter tilsammans. Detta ledde till att jag sökte mig till biomedicinprogrammet och spenderar nu min tid med att studera mitt fritidsintresse på heltid, och lite till.
Jag är också en före detta datornörd vilket innebär att när jag är intresserad av något så läser jag upp mig något enormt på ämnet. Jag tänkte ta och uttnyttja denna nördighet färdighet till att skapa något produktivt. Att det tvingar mig att lära mig mer om ämnet i fråga är bara positivt.



Christopher:
Lite äldre men mycket mindre vis passar väll mer in på mig. Christopher heter jag, 24år gammal och kommer från Stockholm. Jag har tidigare spelat basket i över 10 år och gått skolor inriktade mot idrott och prestation ända upp till gymnasiet. Därför föll det sig naturligt att jag valde mig till Biomedicinprogrammet när det blev dags att välja högskoleinriktning. 
Jag får varje dag bättra på mina kunskaper och färdigheter inom träning och hälsa vilket är vad jag brinner för.


Jag har i skrivande stund styrketränat i 2½ år och jag gör nu min första satsning mot Ahlströmmerstrofen i Classic Bodybuilding som går av stapeln i mitten på Juni. Så ofta tillfälle ges kommer jag uppdatera här hur min satsning fortskrider hela vägen fram till scenen!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar